Zadzwoń i zamów +48 733 682 067
Byty, których nie sposób ogarnąć rozumem, przewyższają najgorsze wyobrażenia i lęki. Sama ich obecność może doprowadzić świat na skraj zagłady. Jedynie ci, których napędza obłęd, mają choć cień szansy, by im się przeciwstawić.
Zarówno fanatyczna wiara, jak i złowieszcze wpływy doprowadziły kultystów do odkrycia sposobu na przyzwanie Wielkich Przedwiecznych — istot dotąd uznawanych jedynie za legendy. Ich nadejście nie wróży niczego poza trwogą i ruiną.
Strach przed Nieznanym to dynamiczna, samodzielna gra kooperacyjna, w której stawką za ocalenie świata jest zdrowie psychiczne, a czasem i samo życie. Rozszerza ona formułę Cthulhu: Death May Die, wprowadzając świeży zestaw Scenariuszy, nowych Przedwiecznych, dodatkowych popleczników oraz narzędzi kompatybilnych z całą linią gier Death May Die.
Na początku partii gracze wybierają jedno pudełko Scenariusza oraz jednego Przedwiecznego, a następnie łączą ich elementy. Scenariusz definiuje układ planszy, cel rytuału do przerwania oraz działanie pojawiających się Potworów. Przedwieczny pełni rolę głównego przeciwnika i wprowadza unikalnych Popleczników oraz własne wyzwania. Każdy Badacz startuje z przypisaną formą szaleństwa, które może okazać się zarówno atutem, jak i zgubą. Z czasem obłęd narasta — wzmacniając bohaterów, ale jednocześnie prowadząc ich ku nieuchronnemu upadkowi. Misją graczy jest przerwanie rytuału kultystów, by uczynić Starszego Boga podatnym na atak i dać ludzkości szansę na przetrwanie.
Strach przed Nieznanym to pełna intensywnych emocji gra kooperacyjna, w której gracze wspólnie walczą o ocalenie rzeczywistości. Zawiera nowe Scenariusze, Przedwiecznych i narzędzia, które można wykorzystać w dowolnej części serii, dodając jej jeszcze więcej różnorodności i możliwości.
W każdej rozgrywce wybieracie Starszego Boga oraz pudełko Scenariusza. Każdy wybór wnosi odmienną mechanikę i wyjątkowe niebezpieczeństwa, a połączenie obu tworzy unikatowe doświadczenie.
Badacze zaczynają z własnymi formami szaleństwa, które — choć wzmacniają ich działania — mogą również doprowadzić do zguby. Wraz z kolejnymi etapami rozgrywki poziom obłędu rośnie, co czyni rozgrywkę jeszcze bardziej ryzykowną i emocjonującą.
Celem drużyny jest zakłócenie rytuału kultystów, który umożliwia Starszemu Bogu przedostanie się do naszego wymiaru. Dopiero po zniszczeniu rytuału Przedwieczny staje się podatny na działania śmiertelników.
Nowe potwory, artefakty i narzędzia można wykorzystać również w pozostałych grach z linii Cthulhu: Death May Die, dodając im intensywności, ale także zwiększając ryzyko utraty poczytalności przez Badaczy.
⭐To jest samodzielny dodatek⭐ Można go połączyć z podstawową wersją gry, ale nie jest ona wymagana: Cthulhu: Death May Die (edycja polska).