Zadzwoń i zamów +48 733 682 067
Przed wiekami pewien nikczemny król, stojąc u progu śmierci, błagał druidów Gai o ratunek. Wiedzieli jednak, że jego ocalenie przyniosłoby światu jedynie dalsze cierpienie, dlatego odmówili pomocy. Rozwścieczony władca, w ostatnim tchnieniu, wypowiedział potężną klątwę, która obróciła niegdyś żyzną Dolinę Życia w skażone i pogrążone w zarazie miejsce.
Ziemia, poświęcona niegdyś Gai – opiekunce wszelkiego życia – zaczęła obumierać. Duchy natury, które w niej mieszkały, błagały o ratunek. Niektóre z nich uległy jednak spaczeniu i stały się narzędziami zniszczenia. Zepsucie rozprzestrzeniało się coraz szybciej, grożąc całkowitym unicestwieniem mocy Gai w tej krainie.
W grze Mystic Vale od 2 do 4 graczy wciela się w role druidów należących do różnych klanów. Ich zadaniem jest przywrócenie życia przeklętej dolinie i oczyszczenie jej z choroby. Karty w talii przedstawiają fragmenty ziemi, które należy odnowić, a każde rozwinięcie symbolizuje odrodzenie natury i powrót sił witalnych do krainy.
Im więcej życia przywrócicie dolinom i gajom, tym większa stanie się wasza moc. Razem z wami wzrasta również siła duchów natury, gotowych ożywić cudowne krainy Gai. Podczas rozgrywki zagrywacie karty, zdobywacie rozwinięcia i kupujecie nowe fragmenty doliny, lecz musicie uważać, by nie nadużyć swojej mocy – zbyt duże skażenie może zakończyć waszą turę przedwcześnie.
W trakcie gry możecie wzmacniać swoje karty, dodając do nich potężne rozwinięcia. Odpowiednie planowanie – umiejętne łączenie rozwinięć i zakup właściwych kart doliny w odpowiednim momencie – pozwoli wam skuteczniej przywracać życie Tajemniczej Dolinie. Gracz, który najlepiej odbuduje krainę i zgromadzi najwięcej punktów, zwycięży.
Każda tura składa się z czterech następujących po sobie faz:
W fazie sadzenia gracz może zdecydować, czy spasować, czy kontynuować ujawnianie kart. Każda nowa karta zostaje przeniesiona na pole gracza, a jej zdolności są natychmiast rozpatrywane. Należy jednak zachować ostrożność – jeśli w którymkolwiek momencie pojawią się cztery lub więcej symboli rozkładu (czerwone drzewko), gracz ulega zepsuciu, chyba że posiadane symbole przyrostu (zielone drzewko) je zneutralizują.
Jeśli gracz nie ulegnie zepsuciu, przechodzi do fazy zbiorów. W tej fazie zlicza się symbole i rozpatruje efekty kart w dowolnej kolejności, co pozwala zdobywać rozwinięcia i karty doliny. W przypadku zepsucia pomija się fazę zbiorów i przechodzi od razu do odrzucania.
Podczas fazy odrzucania wszystkie zakupione rozwinięcia trafiają na stos kart odrzuconych, a karty doliny i rozwinięcia zostają uzupełnione.
W fazie przygotowań, kiedy tura przechodzi do kolejnego gracza, można przygotować swoje pole i aktywować niektóre zdolności kart. Należy jednak uważać – ujawnienie zbyt wielu symboli rozkładu w tej fazie również powoduje zepsucie.
Rozgrywka dobiega końca, gdy wyczerpie się pula żetonów punktów zwycięstwa (PZ). Wszyscy gracze kończą rundę, tak aby każdy rozegrał jednakową liczbę tur. Punkty zlicza się zarówno z żetonów zdobytych w trakcie gry, jak i z rozwinięć oraz kart doliny, które przynoszą punkty na koniec rozgrywki.
Zestaw Mystic Vale: Big Box zawiera grę podstawową Mystic Vale oraz trzy rozszerzenia: Dolina Magii, Dolina Dziczy i Burza Many. Dzięki nim rozgrywka staje się jeszcze bardziej różnorodna, a możliwości odbudowy krainy – niemal nieograniczone.