Zadzwoń i zamów +48 733 682 067
Dodatek Dixit 5: Marzenia ponownie zaprasza graczy do świata fantazji i poszukiwania niezwykłych skojarzeń. Zestaw nowych kart sprawia, że każda rozgrywka nabiera świeżości i oryginalności.
W piątym dodatku znajduje się 84 pięknie ilustrowanych kart, utrzymanych w atmosferze baśniowych marzeń. Ich autorem jest Clément Lefevre – ceniony francuski ilustrator i twórca książek dla dzieci i młodzieży, współpracujący z wieloma renomowanymi wydawnictwami. Karty są w pełni kompatybilne ze wszystkimi wersjami i dodatkami do Dixit.
Dixit to zabawa oparta na skojarzeniach, w której wyjątkowa szata graficzna i proste zasady tworzą niepowtarzalny sposób spędzania czasu. Podczas swojej tury gracz wciela się w bajarza – wybiera jedną z sześciu posiadanych kart i tworzy do niej dowolne hasło. Może to być pojedyncze słowo, cytat, dźwięk, a nawet fragment piosenki. Reszta uczestników dokłada po jednej karcie, która ich zdaniem najlepiej pasuje do wskazówki bajarza. Wszystkie karty są tasowane i odkrywane, a gracze próbują ustalić, która należała do bajarza.
Jeśli nikt nie rozpozna karty bajarza, oznacza to, że wskazówka była zbyt zagadkowa – wtedy punkty przypadają pozostałym graczom. Podobnie gdy wszyscy wskażą właściwą kartę, co sugeruje, że podpowiedź była zbyt oczywista. W każdej innej sytuacji przyznawane są punkty zgodnie z zasadami gry. Dodatkowo gracze mogą zdobyć bonusy, jeśli ich karta zostanie pomylona z tą bajarza i ktoś na nią zagłosuje.
Kluczem do sukcesu jest umiejętne wybieranie kart – tak, by wprowadzać przeciwników w błąd, ale jednocześnie zachować najlepsze ilustracje na własną turę. W Dixit liczy się zarówno kreatywność, jak i zdolność przewidywania skojarzeń innych osób.
Gra potwierdza znaną prawdę: jeden obraz potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. Jej autor, Jean Louis Roubira, lekarz pracujący z młodzieżą zmagającą się z trudnościami społecznymi, zauważył, że Dixit pozytywnie wpływa na komunikację i relacje między uczestnikami. Dzięki temu świetnie sprawdza się nie tylko jako rozrywka, ale również jako narzędzie edukacyjne i terapeutyczne.